motor jogsi vezetés kezdő mocis reblog

Kiáltottam fel magamban, majd a tettek mezejére léptem. Lássuk lépésről-lépésre, hogyan is működik ez a gyakorlatban!

 

Tudni kell rólam, hogy életemben háromszor ültem motoron, ebből kétszer vezettem, egyszer utas voltam. Az idők kezdetén egy jóbarátom fogalmam sincs hány köbcentis motorjával köröztem a parkolóban; pár éve pedig egy elektromos csodát vezettem, a Super Soco TC-t, szintén pár száz méteren.

Kijelenthetjük tehát, hogy nincs sok tapasztalatom, de mind a kétszer valami olyan magával ragadó fílinget éreztem, hogy elhatároztam: szeretnék motorjogsit. Valahogy aztán sosem jutottam el a tényleges jelentkezésig - egészen mostanáig!

Milyen kategóriát tegyek le?

Egyik nap rám jött az ötperc, és úgy voltam vele, most vagy soha. Első körben azt kellett kitalálnom, milyen kategóriát szeretnék megszerezni. Motorosból összesen négy van: "AM" (max 50 köbcenti), "A1" (max 125 köbcenti),  "A2" (max. 35 kW ÉS max. 0,2 kW/kg teljesítmény/saját tömeg arányig - bármit is jelentsen ez), és "A" (korlátlan).

Mivel van B kategóriás jogsim, amihez grátiszba járt az AM, ezért az ki volt lőve, robogózni meg nem szerettem volna. No de akkor kis, közepes, vagy nagy motorra érdemes így első körben? Mivel számomra nem a sebességmámor a lényeg, hanem maga a vezetés élménye, ezért bármire nyitott voltam - nem úgy mint a pénztárcám...

Az A kategória 170, az A1 és A2 125 ezer körül mozog, VISZONT! Létezik egy úgynevezett A1(B) kategória is, amit azok rakhatnak le, akik már rendelkeznek B-s jogsival, és a képzés ára 70 ezernél megáll. Tökéletes! - gondoltam magamban, jöhet a következő kérdés.

motor jogsi vezetés kezdő mocis reblog

Melyik autósiskolát válasszam?

Ahogy mindig, most is az ismerősök és az internet tudását hívtam segítségül, pechemre. Hogy pontosan melyik autósiskolát választottam, az maradjon az én titkom, de a lényeg, hogy az ügyfélkezelés nem az erősségük. Pedig egyik ismerősöm azt mondta, hogy neki minden flottul ment anno...

Lényeg a lényeg, egy gyönyörű március 4-i napon az online regisztráció helyett személyesen behatoltam a kiválasztott autósiskola központi irodájába, és pikk-pakk beiratkoztam. Ehhez nem kellett más mint személyi, lakcímkártya és a jogosítványom, meg egy kis pénz a bankszámlámon (a KRESZ tananyag és vizsga díját kellett első körben kifizetnem).

Kaptam hozzáférést az e-Titánhoz, ami "a közlekedési képzések online adminisztrációs rendszere". Innen értem el a KRESZ tananyagot, és jelentkezhettem vizsgára. Gondoltam 1-2 nap alatt meg is leszek vele, viszont ez nem ment ilyen könnyen. Egyrészt azért, mert rengeteget kellett (újra)tanulnom, a másik ok pedig még prózaibb: aznap bejelentették, hogy pár nappal később szigorítások jönnek, és felfüggesztik a KRESZ vizsgákat is, mivel személyes jelenlétet igényelnek.

No, adtam a sz*rnak egy pofont, pont akkor iratkoztam be, amikor leáll az ország. Sebaj, legalább mindent IS megtanulok a motoros KRESZ-ről, ez legyen a legnagyobb bajom. Úgyhogy annyira nem estem kétségbe, mint mondjuk magán a KRESZ vizsgán hónapokkal később - de erről majd legközelebb!

2. fejezet: Meglepi a KRESZ vizsgán!